PENYAKIT ASMA @ LELAH

APA ITU PENYAKIT ASMA ATAU LELAH?

Penyakit yang dipanggil asma atau lelah ni sebenarnya merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kita sukar bernafas. Dada terasa sesak, sendat dan padat menyebabkan udara yang segar tidak terasa nyaman lagi.

Ketika pesakit diserang asma, keradangan & spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam paru-paru menjadi sempit.

Pesakit asma seperti saya akan mengalami pernafasan bersiul (wheezing), sesak nafas, sukar bersenam malahan berjalan jauh sedikit pun akan terasa kepenatan yang amat sangat.


HANIF DISERANG LELAH

Penyakit Asthma/ lelah ni rupa-rupanya boleh diwarisi. Bila diingat kembali barulah saya sedar, memang kami dari keturunan yang mempunyai penyakit Asthma/ lelah dari sebelah ibu saya. Akhirnya saya juga mewariskannya kepada anak saya Hanif.

Asthma yang kami hidapi kini menyebabkan beberapa ketika kami terpaksa bergantung kepada"inhaler". Malah ketika saya menulis saat ini pun, saya mengalami demam, batuk-batuk hinggakan hilang suara, sesak di bahagian dada & terasa kepenatan apabila banyak melakukan pergerakan. Cuaca yang agak sejuk disebabkan hujan, kemudian bertukar kepada sangat panas mempengaruhi kehadiran penyakit asthma/ lelah ini. Bukan itu sahaja, beberapa faktor yang dapat mencetuskan penyakit astma/lelah ini seperti:

Kene ambil Nebulizer setiap kali lelah.


BAGAIMANA VITAMIN SHAKLEE MEMBANTU KAMI UNTUK PULIH?

Setelah sekian lama, saya & anak (Hanif) bergantung kepada pelbagai jenis ubat-ubatan, saya terfikir kenapa tidak saya mencari alternatif untuk menggantikan kesemua ubat-ubat tersebut. Jemu juga kami dibuatnya, tekak terasa pahit, tidak terasa lagi kelazatan makanan, betapa Allah S.W.T telah menarik nikmat makan saya sekelip mata. Apapun saya redha, bukankah penyakit ini dapat menghilangkan segala dosa-dosa kecil kita. 

1.Nutriferon



Asthma dicetuskan oleh serangan alergen, sistem imun pesakit asthma seperti kami pula tidak mampu untuk bertahan dengan serangan itu. Dengan Nutriferon, ia mampu mempertingkatkan sistem imun.
Baiklah, kita sambung esok yer, sebarang pertanyaan, WasAp saya nombor diatas. Selamat malam & moga terus sihat dan ceria sepanjang hari. Moga hari ini lebih baik dari semalam.



Label: